הדילמה בליכוד: להקדים או לאחר את ההצבעה על הקמת הממשלה

    איתי גדסי No Comments on הדילמה בליכוד: להקדים או לאחר את ההצבעה על הקמת הממשלה

    לאחר הדרמה הפוליטית אמש, בגוש השמאל דורשים להחליף את ח"כ יריב לוין בתפקידו כיו"ר הכנסת. אמש הפגנה סוערת של אנשי ימין כנגד הקמת הממשלה יחד עם רע"ם

    צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הודעת ח"כ לפיד לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, בממשלת השמאל דורשים כבר להחליף את יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין. כעת  הדילמה בליכוד האם לקבוע את ההצבעה על הקמת הממשלה בהקדם כבר בתחילת השבוע הבא לפני שיגיעו בגוש השינוי לסיכומים, או כמה שיותר מאוחר שיהיה זמן להפעיל עוד לחצים על חברי ימינה.

    אמש התחוללה דרמה שטרם הסתיימה, לחצים אדירים שהפעילו על ח"כ ניר אורבך ככל הנראה נפלו על אוזניים קשובות ונראה כי אורבך שוקל ברצינות להתנגד להקמת הממשלה. יו"ר ימינה נפתלי בנט נפגש עם אורבך בכפר המכבייה לאחר החתימה ללפיד, הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. ככל הנראה רק בימים הקרובים נדע לאן מועדות פניו של אורבך.

    אמש סיפר הרב חיים דרוקמן לערוץ 20 על שיחתו עם ח"כ ניר אורבך לקראת החתימה ללפיד: "אני דיברתי עם ניר אורבך, דיברנו אולי 20 דקות, אמרתי לו שהוא חייב להצביע נגד הממשלה ולא להתפטר מהכנסת. רע"מ תומכי טרור, מבטלים בשבילם את חוק קמיניץ".

    לאחר הודעתו של לפיד לנשיא המדינה, שר הביטחון, בני גנץ אמר עם המראתו לוושינגטון: "אני יוצא עכשיו לארה"ב לנסיעה קצרה אבל מאוד חשובה כדי לדאוג לביטחון ישראל. אני משוכנע שאני אוכל לדאוג שם לביטחון ישראל, שכאן נוכל להקים ממשלת שינוי שבה נחזור ונדאג לאחדות בחברה הישראלית, לריפוי בחברה הישראלית ולביטחון מדינת ישראל על כל אזרחיה".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיע אמש להפגנה בכפר המכביה והתקבל באהדה, בתשואות יחד עם קריאות גנאי נגד ממשלת השמאל. בן גביר עודד את המפגינים נגד ממשלת השמאל ומכירת הנגב לתנועה האיסלמת.

    ח"כ בן גביר בירך את המפגינים על מחאתם הצודקת נגד ממשלת השמאל שקמה בתמיכת תומכי הטרור מהתנועה האיסלמית וההתנגדותם הנחרצת בהקמת הממשלה המסוכנת.

    ח"כ שלמה קרעי הגיע גם הוא אמש להפגנה בכפר המכביה ונאם לאלפי המפגינים במקום, בדבריו התייחס למפגינים משמאל שבאו לתמוך בבנט, "הסתכלו מי מריע לכם: הדגלים השחורים. בושה וחרפה. שום דבר עוד לא נגמר. נמשיך במאבק" הבהיר קרעי.

    ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) אמר בתגובה: "יש שבחרו הערב את הדרך שלהם, זו ההפוכה לדרך שלנו. דרך של בחירה בשררה ונטישת הערכים, ערכי הימין וערכי הציונות הדתית. לא נוותר עד הרגע האחרון בשביל למנוע את הקמת הממשלה שהדבר היחיד שמשותף לה הוא "שנאת נתניהו".



    0 תגובות